Atskats uz konferenci RelStat-2019 | TSI

Your question

Mēs būsim priecīgi atbildēt uz visiem Jūsu jautājumiem!

Atskats uz konferenci RelStat-2019

http://www.tsi.lv/sites/default/files/styles/news_display_small/public/editor/news/img_5669.jpg?itok=UxSpWM7V

No 16. līdz 19. oktobrim Transporta un sakaru institūtā (TSI) norisinājās ikgadēja starptautiskā zinātniskā konference “Uzticamība un statistika transportā un sakaros RelStat-2019”, kur šī gada galvenās tēmas bija automatizēti un savienoti transportlīdzekļi (automated and connected vehicles) - autonomi transportlīdzekļi, tostarp bezpilota auto, sabiedriskais transports un droni.

Konferenci RelStat-2019, kā ik gadu rudenī, organizē Transporta un sakaru institūts (TSI), un šajā gadā par galvenajiem dalībniekiem kļuva vadošie pētnieki autonomā transporta jomā no Vācijas, Nīderlandes un Latvijas, kā arī lielākie eksperti mākslīgā intelekta un robotikas jomās no Francijas.

Konferences RelStat’19 plenārsēdēs līdzās pazīstamajiem Rietumeiropas zinātniekiem galvenajam runātāju lokam uzstājās doktors Kaspars Ozols, Latvijas Elektronikas un datorzinātņu institūta (EDI) direktora vietnieks attīstības jautājumos, kas stāstīja par to, kā EDI, Latvijas pirmā bezpilota auto radītājs, attīsta dažādos tehnoloģiskos aspektus šādiem transportlīdzekļiem.

Pazīstamais Minhenes tehniskās universitātes (Vācija) profesors, doktors Konstantinoss Antoniu (Constantinos Antoniou) savā ziņojumā “Mobilitātes paradigmas izmaiņas: ko mēs zinām un kā izskatās nākotne?” dalījās ar savām domām par to, no kā ir atkarīga bezpilota automašīnu ieviešana ikdienā, un kad tas varētu notikt.

Transporta politikas profesors no Delftas tehniskās universitātes (Nīderlande) Berts van Vee (Bert van Wee) arī izkliedēja dažus mītus par autonomiem transportlīdzekļiem (ATS). Tostarp par to, ka tie palīdzētu risināt sastrēgumus uz ceļiem, un ka realitātē samazināšanas prognoze ir – mazāk kā 10%.

Parīzes Kalnrūpniecības augstskolas (Ecole Nationale Superieure des Mines de Paris), (Francija) Robotikas centra direktora vietnieks, profesors, doktors Fabjens Mutards (Fabien Moutarde) izteica viedokli, ka īstie bezpilota auto – ar 5. automatizācijas līmeni, kuri vispār neprasa cilvēka pieslēgšanos nekādā ceļa posmā, neparādīsies nekad.

Vēl viens no konferences galvenajiem ziņojumiem attiecās uz klasterizācijas problēmu datu zinātnē, un ar to uzstājās doktors Ēriks Gosjē (Eric Gaussier), Mākslīgā intelekta institūta Grenoblē direktors, datorzinātņu profesors Grenobles universitātē (Francija). Doktors Gosjē pastāstīja, kādas grūtības rodas zinātniekiem, kuri cenšas apmācīt mākslīgo intelektu (MI) šķirot teksta dokumentus lielos apjomos.

Kopumā konferencē piedalījās zinātnieki no 18 valstīm, tajā skaitā no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Vācijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Krievijas, Čehijas, Austrijas, Grieķijas, Lielbritānijas, Gruzijas, Kazahstānas, Indijas, Francijas, ASV un Japānas.

Šogad par konferences RelStat daļu kļuva arī seminārs Eiropas projekta “COST Action CA16222: Wider Impacts and Scenario Evaluation of Autonomous and Connected Transport” ietvaros, kura vadošajā komitejā strādā arī TSI profesore Irina Jackiva.

Konferences ziņojumu ierakstus var noskatīties TSIRiga YouTube kanālā.

Fotogalerija

Izvēlēties produktu
Maksājuma summa
EUR
Vārds, Uzvārds
E-pasts